1.Obiectul contractului
1.1. Obiectul prezentului contract consta in darea in folosinta de catre Proprietar, Clientului a autovehiculului marca …………………. tip ………………… identificare ……………………, denumit in continuare in prezentul contract „autovehicul”, in schimbul achitarii de catre Client a unui pret.
1.2. Autovehiculul inchiriat are urmatoarele date de identificare:
Marca: …………….;
Tipul: ……………..;
Culoare: …………..;
Serie caroserie: ………………….
Nr. de imatriculare: ……………
*Aceasta masina este dotata cu sistem GPS care monitorizeaza: traseul parcurs, stilul de condus, incarcatura masinii si momentul alimentarii cu carburant.
- Conditiile de inchiriere
2.1 Clientul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii pentru inchiriere:
– varsta minima 21 ani si maxim 75 ani
– sa posede permis de conducere valid de minim 1 an
– sa prezinte in original si in copie urmatoarele documentele:
- a) buletin sau carte de identitate pentru cetatenii romani,
- b) pasaport pentru cetatenii straini sau cu dubla cetatenie,
- c) permis de conducere.
- Predarea – primirea autovehicului
3.1 Autovehiculul va fi inchiriat in bune conditii fara defecte. Orice plangere referitoare la starea tehnica a autovehiculului va fi adusa la cunostinta Proprietarului in momentul predarii. 3.2 In situatia in care Proprietarul constata, la momentul predarii autovehiculului, nereguli cu privire la client acesta poate anula pe loc contractul de inchiriere fara a aduce nicio proba/justificare suplimentara. Neregulile cu privire la client, fara a se limita la acestea, pot fi: influenta bauturilor alcoolice si/sau substante interzise, comportament agresiv, intentia de a folosi autovehiculul in activitati ilegale, suspiciunea cu privire la autenticitatea actelor prezentate etc. Anularea contractului poate fi facuta si in situatia in care clientul a achitat deja contravaloarea inchirierii, urmand ca Proprietarul sa-i restituie integral suma achitata. Anularea contractului poate fi facuta oricand, pe perioada inchirierii, daca Proprietarul constata nereguli cu privire la Client. Pe langa neregulile enumerate anterior, Proprietarul poate anula contractul si daca Clientul nu raspunde la telefon/mesaje/e-mailuri sau nu achita facturile pentru inchiriere. Restituirea va fi facuta in numerar, daca plata a fost facuta in numerar sau prin transfer bancar daca plata a fost facuta astfel. Proprietarul nu isi asuma nicio raspundere pentru eventualele pierderi ale Clientului cauzate de anularea contractului de inchiriere.
3.3 Data si ora predarii autovehiculului: ………………………………………………………..Locul predarii autovehiculului : Bucuresti, Str. Anton Pann, Nr. 52A, Sector 3
Clientul va returna autovehiculul in starea tehnica in care l-a preluat, impreuna cu documentele si echipamentele acestuia, la data si locul stabilite in contract.
3.4 Data si ora returnarii autovehiculului: ………………………………………………………..
Locul returnarii autovehiculului : Bucuresti, Str. Anton Pann, Nr. 52A, Sector 3
Returnarea autovehiculului se va face de catre Client in ziua si la ora prestabilite in contract avand si posibilitatea de prelungire a acestuia printr-un act aditional intocmit in urma unei intelegeri prealabile cu Proprietarul. Prelungirea se poate face doar in conditiile in care masina nu este rezervata de un alt client si/sau daca Proprietarul este de acord.
Pentru o intarziere mai mare de 1 ore a termenului de retur al autovehiculului Clientul va plati o penalitate echivalenta a unei zile de inchiriere, conform valorii de la art 4.1. Orice intarziere va fi anuntata telefonic cu cel putin 5 ore inaintea orei de returnare a autovehiculului prestabilita in contract. In caz contrar Proprietarul are dreptul sa anunte furtul autovehiculului la politie. In cazul returnarii autovehiculului de catre Client mai repede decat data stabilita in contract, din motive personale, sumele achitate nu se restituie. Achitarea penalitatii, echivalenta a unei zile de inchiriere, nu-i da dreptul clientului sa foloseasca autovehiculul inca o zi.
3.5 Predarea autovehiculului se va face curat si cu rezervorul plin, la fel urmand sa se faca si returnarea acestuia.
In caz contrar, Proprietarul va incasa contravaloarea combustibilului plus o taxa de alimentare de 100 lei, respectiv 200 lei contravaloarea unei spalari a autovehiculului interior si exterior. In situatia in care autovehiculul prezinta o murdarie excesiva sau pete ce necesita o curatarea specializata, proprietarul va factura o taxa in valoare de 1.500 Lei. In situatia in care, la momentul predarii Autovehiculului, rezervorul nu este plin, clientul are obligatia de a restituit Autovehiculul cu cel putin aceeasi cantitate de combustibil pe care a avut-o la inceputul perioadei de inchiriere (conform Procesului Verbal de Predare – Primire). Daca din diferite motive clientul preda masina cu mai mult combustibil, fata de cantitatea cu care a receptionat autovehiculul, Proprietarul nu datoreaza Clientului nicio suma de bani.
*Alimentarea poate fi facuta in orice statie de carburant autorizata. Alimentarea cu combustibil din alte surse (bidoane, canistre etc.) este strict interzisa si atrage dupa sine o penalitate in valoare de 1.000 lei plus eventualele reparatii rezultate in urma alimentarii necorespunzatoare, conform unui deviz emis de un service autorizat RAR, ales de Porprietar. Alimentarea trebuie facuta la o distanta de maxim 10 km de locul predarii, in caz contrar Clientul este de acord sa achite carburantul lipsa plus o taxa de alimentare de 100 lei.
*Taxa de 200 lei, pentru spalare, cuprinde: inlocuirea masinii pentru urmatorul client, combustibilul consumat pana si de la spalatorie, taxa pe valoarea adaugata, pretul spalarii masinii si timpul pierdut cu aceste operatiuni.
3.6. La livrarea Autovehiculului, prin semnarea Procesului Verbal de Predare-Primire, Clientul confirma faptul că autoturismul a fost predat curat interior și exterior, în starea și cu accesoriile mentionate în acesta si îsi asuma faptul ca, începand de la acea data și pana la data returnarii, va suporta toate riscurile, inclusiv riscul de pierdere sau deteriorare al Autovehiculului și accesoriilor sale.
3.7. Restituirea sau abandonarea autovehicului in alt loc decat cel mentionat la art. 3.4, fara acordul scris al Proprietarului, atrage dupa sine retinerea garantiei plus o taxa de 10 lei + TVA pe km, calculata de la locul restituirii/abandonarii si pana la sediul Proprietarului. Calcularea km se va face cu ajutorul google maps sau waze si/sau cu sistemul gps al masinii. Pe langa costurile mentionate mai sus, Clientul declara ca este de acord sa achite si alte costuri aferente readucerii autoturismului la starea initiala in cazul in care autoturismul este preluat in alte conditii decat cele in care a fost predate pe baza Procesului Verbal de Predare-Primire. Aceleasi conditii sunt valabile si in conditiile in care clientul refuza predarea masinii.
3.8 Restituirea este efectiva în momentul semnarii Procesului Verbal de Predare-Primire de catre Proprietar si Client. La semnarea acestuia, se vor menționa diferentele observabile fata de starea în care Autovehiculul a fost livrat, cu excepția viciilor ascunse, ce pot fi constatate și ulterior de catre o comisie interna, cu notificarea în prealabil a Clientului. Lipsa acestuia nu împiedică efectuarea procedurii mai sus menționate, Clientului fiindu-i opozabile constatarile comisiei si fiind obligat sa achite contravaloarea defectelor/avariilor constatate de comisie și/sau a penalitatilor stabilite. Avariile constatate de comisie vor fi facturate, catre Client, pe baza unui deviz de la un service autorizat, ales de Proprietar.
3.9 Pentru autovehicule restituite în afara orelor de program, weekend și/sau nocturn sau în conditii meteo și/sau într-o stare de murdarie care împiedica verificarea mașinii, se prelungește responsabilitatea Clientului pentru eventuale avarii.
3.10 Orice obiecțiuni ale Clientulii cu privire la starea Autovehiculului, avariile suferite de acesta sau cu privire la orice alt aspect constatat de reprezentanții Proprietarului pot fi facute cel tarziu la momentul semnarii procesului-verbal de predare-primire încheiat la returnarea Autovehiculului, sub sancțiunea neluarii în seama. În situația în care Clientul abandonează autovehiculul, refuza semnarea procesului-verbal de predare-primire sau autovehiculul este
preluat ca urmare a rezilierii contractului, acesta este decazut din dreptul de a contesta starea Autovehiculului și/sau avariile pe care acesta le prezinta, starea de fapt a Autovehiculului fiind cea consemnată de reprezentanții Proprietarului în procesul-verbal.
- Pretul
4.1.Pretul inchirierii autovehiculului este de……………………………………………………lei/zi.
4.2. Clientul va achita pretul corespunzator la momentul incheierii contractului de inchiriere si o garantie returnabila de 1.000 lei.
4.4.Cheltuielile de mentenanta ale autovehiculului: revizie tehnica, inspectia tehnica periodica, fara a se limita la acestea, precum si cheltuielile rezultate din incheierea asigurarii civile obligatorii ii revin Proprietarului.
4.5.Clientul se obliga sa achite si alte taxe ulterioare care ii sunt imputabile, cum ar fi: valoarea avarierii autovehiculului in conditiile in care asiguratorul nu despagubeste din diverse motive, tichetele de parcare, amenzile de circulatie sau de parcare etc.
4.6. Tarifele nu includ: costurile carburantilor, taxele de drum cu exceptia vignetei de drum pentru Romania care este inclusa in tariful de inchiriere, amenzile primite pentru incalcarea regulilor de circulatie pe drumurile publice si a legislatiei nationale in vigoare sau costuri rezultate in urma actiunilor autoritatilor locale legate de autovehiculul ce face obiectul acestui Contract, pe durata inchirierii. Plata integrala a acestor sume vor fi in sarcina Clientului.
4.7. Amenzile, penalitatile pentru parcare, incalcarea regulilor de circulatie ce vizeaza autovehiculul sunt responsabilitatea Clientului pe perioada de inchiriere precum si daca s-a depasit aceasta perioada dar Clientul nu a returnat autovehiculul Proprietarului.
4.8. Taxele de parcare pe toata perioada utilizării mașinii închiriate revin în totalitate Clientului. Acesta va suporta alaturi de costul parcării, toate taxele prevazute de legislația în vigoare, atat pe teritoriul României cat și în alte state, taxe de
drum, taxe de trecere a podurilor, taxe de staționare în aeroporturi sau spații speciale cu durată limitată, orice amenzi rezultate de pe urma nerespectării regulilor de circulație precum și orice alte consecințe pecuniare generate de
utilizarea Autovehiculului și/sau de clauzele prezentului contract. În cazul neachitării celor de mai sus, Poprietarul va achita amenzile rezultate din neîndeplinirea obligațiilor de către Client și va factura catre Client valoarea efectivă a amenzilor plus o taxa de administrare de 200 lei / amenda.
Totodata, Clientul declara ca își manifesta expres acordul ca Proprietarul sa retina orice/toate sumele datorate de pe cardul clientului și/sau să le deduca din garanția depusa/preautorizată Clientului. Daca valoarea amenzilor plus taxa de administrare depasesc valoarea garantiei, clientul declara ca va achita diferenta, in contul Proprietarului, in maxim 1 zi de la receptia facturi.
4.9. In cazul pierderii sau deteriorarii documentelor autovehiculului sau a cheilor acestuia, Clientul va achita 2.000 Lei + TVA,pentru fiecare in parte si se va retine garantia.
4.10. Fumatul in autovehicul este strict interzis. În caz de nerespectare, se va incasa suma de 1.000 lei, cu titlu de penalitate contractuala, la care se va adauga contravaloarea serviciilor de spalatorie auto si schimbarea filtrului de polen.
4.11.Valoare garantiei este de 1.000 lei, suma ce va fi restituita integral la restituirea autovehiculului neavariat, cu plinul de combustibil, curat, la locul, data si ora prestabilite in contract. Valoarea garantiei se restituie doar in situatia in care Clientul nu a incalcat nicio clauza din prezentul contract.
- Durata contractului
5.1.Prezentul contract se incheie pentru o perioada de…………….zile, de la data de ………………………, la data de………..………….
5.2.Durata contractului poate fi prelungita numai prin acordul scris al partilor, prin act aditional la prezentul contract.
- Drepturile si obligatiile partilor
6.1.Drepturile si obligatiile Proprietarului:
6.1.1.Sa predea Clientului autovehiculul la data si locul convenite prin contract;
6.1.2. Sa predea Clientului cheile, autovehiculului impreuna cu documentele necesare (copie certificat de imatriculare si copie polita RCA).
6.1.3.Sa se abtina de la orice fapt care ar avea drept consecinta tulburarea Clientului in folosinta autovehiculului, tulburare de fapt sau de drept. Proprietarul nu raspunde de tulburarea cauzata prin faptul unui tert care nu invoca vreun drept asupra autovehiculului.
6.1.4. Proprietarul este garant pentru evictiunea si pentru viciile ascunse ale autovehiculului care ii impiedica intrebuintarea. Proprietarul nu raspunde insa pentru vicii care ii fac Clientului incomoda folosinta, si pe care acesta din urma le-a putut constata la incheierea prezentului contract.
6.1.5. In cazul in care Clientul intarzie nejustificat predarea autovehiculului, nu respecta oricare din clauzele contractuale sau oricare informatie data de client pentru incheierea contractului este falsa, Proprietarul are dreptul sa ridice autoturismul din posesia Clientului pe cheltuiala si riscul acestuia din urma.
6.1.6 Proprietarul nu este responsabil de pierderile suportate de catre Client in caz de defectare sau avarie a autovehiculului, suportand doar cheltuielile autorizate in scris, in prealabil, de Proprietar pentru reparatii.
6.1.7. Orice alte drepturi si obligatii ce-i revin prin lege si prezentul contract.
6.1.8 Din momentul livrării Autovehiculului și pana la reintrarea în posesia acestuia, Proprietarul este exonerat de raspundere pentru daunele provocate de autovehiculul închiriat Clientului sau terților, precum și de taxele de drum, taxe de pod / autostrada sau amenzi rezultate din ocuparea abuziva a unui loc de parcare, nerespectarea legislației rutiere sau a legilor Romaniei sau ale oricarei alte tari tranzitate.
6.1.9 În condițiile unei rezervari efectuate telefonic, prin e-mail sau prin parteneri, rezervarea poate fi anulata de Proprietar, fara a datora nimic Clientului sau intermediarului, în cazul în care Clientul final nu îndeplinește cerintele minime obligatorii pentru închiriere prevazute în contract si publicate pe site-ul Proprietarului.
6.2. Drepturile si obligatiile Clientului
6.2.1. De a prelua autovehiculul la data si locul stabilite in acest scop.
6.2.2. De a suporta costurile conform prevederilor prezentului contract.
6.2.3. Sa fie posesorul unui permis de conducere national si/sau international valabil (obligatoriu permis international pentru acte emise in tari cu alta scriere decat in alfabetul Latin si pentru cele obtinute prin conducere auto cu volan pe dreapta, Ex.: UK, India, Australia, Japonia). La semnarea Contractului, trebuie prezentate in original permisul de conducere impreuna cu un act de identitate.
6.2.4 Sa permita conducerea autovehiculului doar persoanelor autorizate de Proprietar si mentionate in Contract.
6.2.5. Prin inscrierea in Contract a acestora, se accepta faptul ca trebuie sa indeplineasca conditiile de inchiriere stabilite de Proprietar.
6.2.6. Sa nu conduca autovehiculul in afara suprafetelor carosabile, pe drumuri nepavate, neasfaltate, inchise circulatiei publice. In caz contrar, Proprietarul va incasa valoarea reparatiei, din garantie. In situatia in care garantia nu acopera prejudiciul creat, Proprietarul va recupera diferenta pe cale amiabila sau in instanta.
6.2.7. Sa nu faca si sa nu permita interventii tehnice sau estetice asupra autovehiculului fara consimtamantul scris al Proprietarului.
6.2.8 Sa nu foloseasca autovehiculul pentru taximetrie, scoala de soferi, activitati de impingere sau tractare, curse, antrenamente, substante periculoase sau activitati ilegale, care pot deteriora starea autovehiculului, precum si sa nu ii dea nicio alta destinatie, alta decat pentru transport marfa in regim de inchiriere. In cazul in care autovehiculul inchiriat este distrus/deteriorat din culpa Clientului ori este pus sub sechestru de catre autoritati in urma folosirii lui pentru obtinerea unor foloase necuvenite din transportul unor obiecte sau substante interzise, Clientul se afla raspunzator de intreaga contravaloare a autovehiculului, conform facturii de achizitie a acestuia, in cazul in care autovehiculul a fost achizitionat nou. In situatia in care autovehiculul a fost achizitionat second hand, Clientul se afla raspunzator de intreaga contravaloare a autovehiculului, conform facturii de achizitie, la care se mai adauga inca 20% din valoarea facturii.
6.2.9. Clientul are obligatia de a mentine autovehiculul in stare corespunzatoare de folosinta pe toata perioada contractuala si de a preda autovehiculul in aceeasi stare ca acea de la data luarii in primire. In cazul oricaror daune produse autovehiculului pe perioada contractuala, (inclusiv daune cauzate de lovirea animalelor, daune cauzate de fenomene meteorologice sau daune cu autor necunoscut etc.) Clientul are obligatia de a suporta costurile tuturor reparatiilor necesare pentru a readuce autovehiculul in starea existenta la data luarii in primire.
6.2.10 Sa anunte furtul autovehiculului la cel mai apropiat post de politie existent in zona, precum si pe Proprietar in cel mai scurt timp posibil.
6.2.11 In cazul producerii unei daune in afara teritoriului Romaniei, Clientul are obligatia de a aduce autovehiculul pe teritoriul Romaniei, cheltuielile necesare fiind suportate de catre Client.
6.2.12 In cazul in care Clientul nu isi indeplineste obligatia de plata, acesta are obligatia de a plati ca penalitati 1% din sumele ramase neachitate, pentru fiecare zi de intarziere, peste termenele stabilite, pana la achitarea integrala a datoriei.
Toate facturile emise conform prezentului contract (pentru inchiriere, taxe, penalitati, spalat, alimentat, repatriere, reparat, recuperat, fara a se limita la acestea) au termen de plata 1 zi. Valoarea penalitatilor poate depasi valoarea sumei la care se aplica.
6.2.13. Autovehiculul poate prezenta defecte estetice cauzate de trecerea timpului si/sau de daune precedente. In cazul in care clientul provoaca o dauna unui element deja avariat/zgariat/rupt/spart/indoit etc. sau are o dauna cu autor necunoscut, acesta este in continuare obligat sa achite dauna integral, conform unui deviz de la service si/sau furnizor (ales de proprietar) + garantia, in situatia in care nu a optat pentru un anumit tip de asigurare facultativa.
6.2.14. În cazul rezervarilor confirmate, Proprietarul își rezerva dreptul de anulare a acestora în cazul în care Clientul întârzie ridicarea autoturismului cu peste 1 ora fata de ora stabilită de comun acord fara a înstiinta în prealabil Proprietarul cu privire la modificare. Chiar daca proprietarul este instiintat, acesta trebuie sa confirme in scris ca mai are disponibilitatea de a preda autovehiculul la alta ora. In această situație, daca rezervarea a fost platita în avans, nu se restituie suma de bani încasata, ci Proprietarul va oferi un voucher în valoarea echivalenta sumei încasate, valabil maxim 12 luni.
6.2.15 Sa înstiinteze Proprietarul, la solicitarea acesteia, cu privire la locul unde se afla Autovehiculul și sa permita examinarea autovehiculului de catre reprezentanții Proprietarului, în maxim 24 de ore de la cererea acestuia.
6.2.16 Sa utilizeze autovehiculul inchiriat in conformitate cu recomandarile producatorului si cu indicatiile Proprietarului.
6.2.17 Sa nu depaseasca sarcina maxima autorizata a autovehiculului.
6.2.18 Sa nu depaseasca viteza maxima admisa de lege pe segmentul de drum pe care circula, viteza putand fi constatată și de Proprietar, cu ajutorul dispozitivelor de monitorizare proprii sau ale partenerilor.
6.2.19 Sa informeze imediat Proprietarul cu privire la pierderea cheilor sau documentelor Autovehiculului. În caz contrar, Clientul va purta integral responsabilitatea cu privire la furtul Autovehiculului.
6.2.20 Animalele de companie (ex.: caini, pisici) pot fi transportate în Autovehiculul închiriat numai în custi, genți sau huse speciale, închise pe durata calatoriei. În caz contrar, se vor aplica aceleași taxe menționate la punctul 4.10
6.2.21 Sa accepte schimbarea temporara a Autovehiculului cu orice autovehicul disponibil la momentul respectiv, în vederea efectuarii reviziilor periodice, inspectii tehnice sau a unor intervenții urgente.
6.2.22 Sa nu vanda, gajeze sau să dispuna de Autovehicul în orice alt mod decât cel agreat prin prezentul Contract.
6.2.23 Sa nu introduca Autovehiculul în nicio unitate de reparatii auto, nici macar pentru parcare, fara acordul scris al Proprietarului.
6.2.24 Sa furnizeze, la solicitarea Proprietarului sau a organelor abilitate, orice informatie legata de Autovehicul, persoanele / bunurile transportate și incidentele petrecute în timpul perioadei de închiriere. Deasemenea are obligatia sa semneze procesul verbal de predare primire, sa prezinte orice document necesar pentu justificarea daunelor suferite de autoturism (formular de constatare amiabila, proces verbal emis de organele abilitate, autorizație de reparatie si / sau declaratie dauna care sa justifice împrejurarile în care s-au produs avariile etc, care sa dea posibilitatea repararii autovehiculului). În situația în care se constata ca sunt necesare explicatii si / sau documente justificative în plus, clientul se obligă sa le puna la dispozitie în maxim 2 (doua) zile de la transmiterea solicitării scrise pe email, telefon sau whatsapp mentionate în contract.
6.2.25 Alimentarea de catre Client a Autovehiculului închiriat, cu alt carburant decat cel indicat de producator atrage după sine obligația Clientului de a achita o taxa de serviciu în valoare de 1.000 lei plus costul transportului cu platforma, costul aferent zilelor de imobilizare în service, costul de reparație conform devizului de reparație, precum și realimentarea corespunzătoare (inclusiv Clienților ce au optat pentru asigurare facultativa. Proprietarul poate constata alimentarea gresita si dupa ce clientul a predat autovehiculul, obligatiile sus mentionate pastrandu-se si in aceasta situatie.
6.2.26 În situația în care Clientul paraseste teritoriul României cu autovehiculul fara acordul prealabil al Proprietarului, acesta va datora, suplimentar fata de tariful de închiriere, o penalitate contractuala de 2.000 Euro (curs BNR ziua facturarii) la care se adauga costul de 0.95 Euro / kilometru (curs BNR ziua facturarii) aditional parcurs si costurile necesare returnarii autovehiculului în locația de unde a fost preluat,
Proprietarul rezervandu-si dreptul într-o asemenea situație de a rezilia contractul imediat (pact comisoriu) și de a considera o asemenea actiune ca fiind echivalenta sustragerii autovehiculului, sens în care clientul este de acord ca Proprietarul sa anunte furtul catre organele de politie și orice alte autoritati, Clientul fiind singurul și direct responsabil de orice consecinta negativa produsa.
6.2.27 Pentru pierderea uneia sau ambelor placute de inmatriculare, Clientul este de acord cu retinerea integrala a garantiei.
6.2.28 Proprietarul nu poate fi tinut raspunzator pentru eventualele obiecte uitate sau abandonate în Autovehicul de catre Client și neidentificate la predarea Autovehiculului, precum și de cele aflate în autovehicul în situatia în care se reintră în posesia lui ca urmare a rezilierii Contractului sau a aplicarii uneia dintre clauzele acestui contract.
6.2.29 Pentru nerespectarea prevederilor privind obligatiile Clientului, prevazute in prezentul contract, se incaseaza integral garantia plus o penalitate de 1.000 euro (la cursul BNR din ziua facturarii) cu titlu de daune-interese, pentru fiecare prevedere nerespectata, fara ca acest lucru sa limiteze raspunderea clientului pentru plata integrala a daunelor (inclusiv a celor colatarale), a amenzilor, taxelor sau orice alta raspundere din prezentul contract.
- Garantii. Service. Asigurare
7.1 Asigurarea include raspunderea civila auto obligatorie pentru autovehicul. In cazul in care valoarea pagubelor accidentului depaseste limita stabilita de lege sau de poliţa de asigurare, Clientul este responsabil in mod direct pentru acoperirea diferentei dintre valoarea totala a pagubelor produse si limita maxima acceptata de lege sau de poliţa de asigurare
In cazul in care Clientul a furnizat catre Proprietar informatii false privind identitatea sau adresa sa ori valabilitatea permisului sau de conducere, Proprietarul isi declina orice responsabilitate pentru daunele pricinuite de Client, tertilor.
7.2. Proprietarul garanteaza ca autovehiculul ce il inchiriaza intruneste toate conditiile tehnice de folosire, fiind in stare normala de functionare si neavand defecte si lipsuri, functioneaza la capacitatea si calitatea descrisa in contract.
7.3. Proprietarul nu raspunde de nefunctionarea, functionarea necorespunzatoare, sau accidentele nedorite daca acestea se datoreaza exclusiv culpei Clientului in utilizare sau nerespectarea de catre acesta a instructiunilor de folosire.
7.4. Clientul se obliga sa se ingrijeasca de autovehicul ca un bun proprietar, respectand instructiunile de utilizare si mentinandu-l in stare buna de functioare pe tot parcursul derularii prezentului contract.
7.5.Clientul inchiriaza autovehiculul in scopul transportarii marfurilor. Orice alta utilizare contrara atrage culpa Clientului, pentru eventualele daune sau avarii produse.
7.6.Autovehiculul va fi condus de catre Client sau de catre………………………………………………….
CNP…………………………………………….., care intruneste conditiile legale (permis de conducere valabil pentru categoria B).
In cazul in care autovehiculul a fost condus de o alta persoana decat Clientul sau persoana indicata mai sus, raspunderea pentru pagubele cauzate printr-un eveniment rutier revine Clientului, in solidar cu persoana implicata in eveniment, Proprietarul avand posibilitatea de urmarire a oricaruia dintre cei doi, pentru recuperarea prejudiciilor.
7.7. In pretul contractului sunt inclusi 500 km/zi. Fiecare km suplimentar va fi facturat cu 0,85 Lei TVA inclus.
7.8. Sub sanctiunea platii de daune si a excluderii de la acoperire de catre asigurare, autovehiculul nu va fi folosit si condus in urmatoarele situatii:
- a) cu incalcarea prevederilor legislatiei;
- b) pentru transportul de persoane sau bunuri in scopul obtinerii de venit,
- c) pentru impingerea sau remorcarea altor vehicule, remorci sau a altor obiecte;
- d) in timp ce Clientul sau persoana de la volan este sub influenta alcoolului, drogurilor, narcoticelor sau a altor substante ce pun in pericol abilitatile psihice si fizice de a reactiona;
- e) in concursuri, curse sau teste auto;
- f) pe drumuri nemarcate pe harta oficiala a Romaniei;
- g) sa nu fie dat in folosinta unei personae neautorizate (oricare alta persoana care nu este mentionata in prezentul contract de inchiriere);
- h) Clientul se obliga sa pastreze autovehiculul incuiat pe durata in care nu il foloseste si sa tina asupra sa cheile si documentele acestuia.
7.9. Indiferent daca asigurarea a fost sau nu acceptata, Clientul este responsabil pentru valoarea totala a reparatiilor in caz de dauna asupra masinii sau dauna intervenita in legatura cu masina intr-unul din cazurile de mai sus.
7.10. Proprietarul nu raspunde pentru pagubele suferite de Client ori de persoanele care il insotesc, in legatura cu autovehiculul, pentru pierderea sau deteriorarea proprietatilor personale lasate nesupravegheate in interiorul autovehiculului.
7.11 In cazul deteriorarii interiorului autovehiculului (arsuri, pete pe tapiterie, zgarieturi, elemente rupte etc.) Clientul va achita valoarea bunului distrus sau a reparatiei acestuia. Totodata acesta este de acord si cu retinerea garantiei, reprezentand taxa de stationare si gestionare dauna. Interiorul masinii nu face obiectul asigurarii facultative, astfel ca aceste daune vor fi suportate integral de Client, indiferent pentru care tip de protectie/ asigurare a optat.
7.12. Asigurarea nu absolva Clientul de responsabilitatea de plata pentru pagubele produse autovehiculului in cazurile urmatoare:
- a) savarsind fapte cu incalcarea legii;
- b) pentru impingerea sau remorcarea altor vehicule, remorci sau a altor obiecte;
- d) in timp ce Clientul sau persoana de la volan este sub influenta alcoolului, drogurilor, narcoticelor sau a altor substante ce pun in pericol abilitatile psihice si fizice de a reactiona;
- e) in concursuri, curse sau teste auto;
- f) pe drumuri nemarcate pe harta oficiala a Romaniei;
- g) autovehiculul este dat in folosinta unei persoane neautorizate (oricare alta persoana care nu este mentionata in prezentul contract de inchiriere);
- h) Clientul nu pastreaza masina incuiata pe durata in care nu o foloseste, si nu a tinut asupra sa documentele autovehiculului, iar acestea au disparut;
- i) deteriorarea intentionata sau din neglijenta;
- j) lipsa declaratiilor sau a proceselor verbale ale Politiei la predarea masinii sau a constatarii amiabile.
- Procedura in caz de daune
8.1. Clientul are obligatia de a anunta imediat Proprietarul despre orice avarie noua descoperita la autovehiculul inchiriat.
8.2. Daca dauna are autor necunoscut Clientul are obligatia de a obtine, inainte de restituirea masinii, Autorizatia de Reparatie de la Organele de Politie.
8.3. Daca accidentul s-a produs din vina Clientului si au fost implicate 2 masini acesta are urmatoarele obligatii:
8.3.1. Completarea formularului de constatare amiabila daca cei 2 soferi isi recunosc vina;
8.3.2. Proces Verbal + Autorizatie de reparatie obtinute de la Organele de Politie in cazul in care cei doi soferi nu se inteleg amiabil.
8.4. Daca accidentul nu s-a produs din vina Clientului si au fost implicate 2 masini acesta are urmatoarele obligatii:
8.4.1. Completarea formularului de constatare amiabila daca cei 2 soferi isi recunosc vina, copie RCA vinovat, copie Certificat Inmatriculare vinovat, copie CI vinovat, copie Permis Conducere vinovat;
8.4.2. In cazul in care cei doi soferi nu se inteleg amiabil vor fi necesare: copie RCA vinovat, Proces Verbal si Autorizatia de reparatie obtinute de la Organele de Politie.
8.5. Daca in accident au fost implicate mai mult de 2 masini sau in urma accidentului au rezultat vatamari corporale Clientul are obligatia sa contacteze Organele de Politie pentru obtinerea Procesului Verbal si a Autorizatiei de Reparatie.
8.6. In cazul unui accident in care a fost lovit un animal clientul are obligatia sa anunte Organele de Politie de indata ce s-a produs accidentul.
8.7. In toate cazurile descrise anterior Clientul are obligatia de a verifica completarea corecta atat a Constatarii Amiabile, cat si a Autorizatiei de Reparatie si Procesului Verbal eliberate de Organele de Politie.
8.8. In caz de nerespectare a procedurii in caz de dauna Clientul este responsabil de intreaga valoare a reparatiilor, costurilor de imobilizare si a costurilor generate de lipsa de folosinta a masinii, la care se adauga o penalitate de 5.000 lei.
- Forta majora si cazul fortuit
9.1.Prin „forta majora” se intelege un fenomen natural sau social exterior, extraordinar, de nebiruit, si care nu putea fi prevazut (ex.calamitati naturale precum inundatiile). Prin „caz fortuit” se intelege o imprejurare de origine externa, care poate fi prevazuta si evitata cu diligenta si grija de care este in stare omul cel mai capabil.
9.2.Forta majora, cazul fortuit asa cum au fost definite de lege exonereaza de raspundere partea contractuala care o invoca in conditiile legii, cu cerintanotificarii scrise in prealabil, respectiv in termen de 3 (trei) zile de la aparitia cazului de forta majora.
9.3. Pe perioada existentei cazului fortuit sau a fortei majore derularea contractului se suspenda urmand apoi a se continua dupaincetarea acestuia. Dupa incetarea cazului fortuit sau a fortei majore, daca termenul contractului nu poate fi respectat, sau daca valoarea prestatiilor se modifica datorita acestui eveniment, partile vor incheia Act aditional la prezentul contract, scris si semnat, prin care vor renegocia termenii contractului.
10.Incetarea contractului
10.1.Prezentul contract inceteaza in urmatoarele imprejurari:
- a) La expirarea duratei contractului de inchiriere, daca partile nu hotarasc prelungirea acestuia;
- b) Contractul poate inceta prin acordul partilor consemnat intr-un act aditional agreat si semnat de ambele parti.
- c) Prin reziliere de catre oricare din parti in cazul in care cealalta parte nu isi respecta culpabil obligatiile asumate. Rezilierea opereaza in conditiile legii.
- d) Pieirea bunului, in conditiile legii.
2. In toate cazurile de incetare a contractului, Clientul are obligatia sa achite toate sumele datorate Proprietarului pana la data incetarii locatiunii.
10.3. Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional scris si semnat de partile contractante.
10.4. Nici una din partile prezentului contract nu va putea cesiona drepturile si obligatiile ce rezulta din acesta unei terte persoane.
- 5. Contractul se considera reziliat de plin drept, fara a fi necesara punerea in intarziere si fara nicio formalitate prealabila (pact comisoriu de gradul IV), Proprietarul putand lua de indata autovehiculul din posesia Clientului sau oricarei terte parti indiferent de locul in care s-ar afla (se presupune dat acordului Clinetului pentru intrarea imputernicitilor Proprietarului pe proprietatea sau in spatiile detinute de client sau prepusii acestuia in vederea recuperarii autovehiculului) inclusiv folosind mijloace proprii pentru recuperarea acestuia, in urmatoarele cazuri:
- a) dizolvare, lichidare, reorganizare sau declansarea procedurii falimentului Clientului;
- b) inceperea urmaririi penale impotriva Clientului sau a reprezentantilor acestuia;
- c) decesul Clientului sau pierderea capacitatii de exercitiu;
- d) nerespectarea clauzelor agreate de Client prin incheierea prezentului contract;
10.6 Contractul poate fi reziliat in toate situatiile descrise la art. 3.2
10.7 În cazul în care reziliaza Contractul, Proprietarul înștiinteazt Clientul telefonic, prin fax, prin posta electronica sau prin intermediul mesajelor text sau al unei aplicații de mesagerie (de tip whatsapp) care permite recepționarea textului de către Client. Notificarea este valabila și îsi produce efectele deîndata, inclusiv în condițiile în care telefonul figurează închis, în acest caz fiind obligatorie trimiterea unui sms.
10.7 Atat în cazul încetarii Contractului înainte de termen cat și în cazul rezilierii, Clientul are obligația de a preda autovehiculul imediat, Proprietarul fiind îndreptatit sa recupereze autovehiculul atat în mod direct cat și folosind persoane interpuse, avand acceptul expres al clientului să patrunda în orice spatiu s-ar afla autoturismul și să intre în posesia acestuia, inclusiv folosind mijloace proprii pentru recuperarea lui.
- Alte clauze
11.1.In acceptiune a partilor contractante orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca este transmisa la adresa/sediul/whatsapp/mail/sms prevazut in partea introductiva a prezentului contract.
11.2. In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare. Corespondenta care se transmite prin telefax sau e-mail, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata. Corespondenta se considera primita si in situatia in care Clientul refuza semnarea confirmarii de primire. Se considera ca a luat la cunostinta prin simpla confirmare de transmitere, din partea Proprietarului.
11.3. Litigiile izvorate din incheierea, executarea modificarea, incetarea si interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolva pe cale amiabila.
11.4. In masura in care nu se reuseste solutionarea acestora pe cale amiabila, competenta solutionarii conflictelor revine instantelor judecatoresti competente din raza teritoriala a sediului Proprietarului.
11.5. Clientul are obligatia de a solicita si de a semna procesul verbal de predare primire, la receptia si la returnarea autovehiculului. Clientul declara ca a luat la cunostinta si ca este de acord cu cele mentionate in procesul verbal, in situatia in care, din orice motiv, semnarea procesului nu poate fi facuta de catre Client. Lipsa semnaturilor Clientului, pe procesul verbal, atrage dupa sine o penalitate egala cu valoarea garantiei.
11.6 Orice suma neachitata de Client catre Proprietar la finalul Contractului, precum și alte sume care pot sa apara ulterior (cost prelungire perioada închiriere, amenzi, penalități, taxe etc.) sau costuri cu reparații ale autoturismului în urma daunelor produse pe perioada contractuala conform Contract, pot fi încasate de Proprietar de pe cartea de credit/debit a Clientului, cu somatie prealabila în scris (poate fi trimisă și prin poșta electronica, fax, mesaj SMS, aplicații de mesagerie ex: tip whatsapp la numărul de telefon menționat în contract).
11.7 Clientul declara ca este de acord sa nu foloseasca mecanismul de chargeback al bancii (sa renunte la acest drept/beneficiu), pentru reversarea parțiala sau totala a sumelor tranzacționate cu cardul pentru plata închirierii
a serviciilor extra sau a depozitului. În cazul în care nu este de acord cu sumele ce i-au fost încasate, sa notifice Proprietarul pentru solutionarea amiabila a disputelor iar în caz de nesoluționare, parțile se vor adresa instanțelor competente. În măsura în care Clientul face chargeback în mod nejustificat, îsi asuma toate costurile ce decurg din lipsa de folosință a sumei, dobanda de 1% pe zi, precum și plata unor daune interese de 2.000 Euro (curs valutar BNR din ziua facturarii).
11.8 Clientul își exprimă acordul pentru stocarea datelor de card într-un mod securizat și pentru folosirea acestora de către Proprietar, DOAR cu notificare prealabila (însa fara a fi necesară obținerea unui acord în prealabil), pentru recuperarea sumelor ce rezultă din daune produse în perioada de închiriere, inclusiv cele constatate după returnarea Vehiculului, amenzi, lipsa combustibil, penalități contractuale și orice alte sume ar datora conform prezentului Contract. Clientul este de acord ca Proprietarul sa utilizeze sumele preautorizate sub forma de garanție la preluarea mașinii pentru acoperirea oricaror sume datorate și/sau neachitate la termen de Client, conform Contractului.
11.9 Proprietarul își rezerva dreptul de a încasa ulterior de pe cardul bancar al Clientului: penalitati, taxe, prejudicii produse autoturismului, lipsă de combustibil, amenzi.
11.10. Prin semnarea Contractului de Închiriere, Clientul a luat la cunostința toate termenele și condițiile contractului și își da acordul ca ulterior
Proprietarul sa poata încasa de pe cardul bancar al acestuia în termen de 1 an de zile de la semnarea Contractului de Închiriere, toate sumele prevăzute în Contractul de Închiriere, însa numai în situațiile în care aceste sume sunt
datorate în stricta conformitate cu clauzele contractuale.
11.11. Pentru încasarea sumelor datorate în baza contractului de închiriere, Clientul se obligă sa prezinte cardul pe care s-a preautorizat garanția, pentru încasarea sumelor datorate, precum și să autorizeze tranzacția, facand toți pașii necesari pentru finalizarea platii. În caz contrar, clientul este de acord sa plateasca cu titlu de daune interese suma de 2.000 de euro (la curs BNR din ziua facturarii.
11.12 Clientul declara expres ca a luat la cunoștinta și este de acord sa îi fie folosite datele cu caracter personal de catre Proprietar, în scopul încheierii, executarii, modificarii si încetarii prezentului Contract, conform acordului semnat și este de acord ca Autovehiculul ce face obiectul prezentului
contract este sau poate fi în orice moment urmarit, localizat prin mijloace tehnice sau persoane împuternicite de Proprietar.
11.13 Parțile declara ca au citit, inteleg și agreaza condițiile mai sus menționate și ca niciuna dintre clauzele de mai sus nu reprezintă clauze neuzuale. Clientul declara ca întelege limba în care este redactat prezentul Contract.
- Asigurarea facultativa
12.1. In pretul contractului NU este inclusa asigurarea casco (facultativa).
12.2. Clientul opteaza pentru una din protectiile de mai jos:
[ ]a) 0 Lei/zi – Fara protectie – in caz de dauna, clientul plateste dauna integral, conform devizului de la un service autorizat (ales de proprietar), + retinerea garantiei. Clientul este de acord sa achite dauna indiferent daca Proprietarul a fost despagubit de asigurator, fondul de garantare sau de catre oricine altcineva infara de Client. Semnatura:
[ ]b) 99 Lei/zi – Protectie medie S-CDW – in caz de dauna, clientul plateste dauna integral, dar nu mai mult de 500 Euro + TVA + retinerea garantiei. Clientul este de acord sa achite dauna indiferent daca Proprietarul a fost despagubit de asigurator, fondul de garantare sau de catre oricine altcineva infara de Client. Semnatura:
[ ]c) 199 Lei/zi – Protectie totala S-CDW+ – in caz de dauna, clientul nu are nicio obligatie financiara, se retine parte din garantie doar pentru reumplerea rezervorului, daca este cazul. Semnatura:
[ ]d) 49 Lei/zi – Asigurare parbriz – in caz de dauna (fisura, crapatura, lovitura pietre), clientul nu are nicio obligatie financiara, se retine parte din garantie doar pentru reumplerea rezervorului, daca este cazul. Semnatura:
Protectiile de la punctele b, c si d se aplica doar in cazurile in care conducatorul auto nu se afla sub influenta bauturilor alcoolice, substantelor stupefiante si/sau inafara partilor carosabile si/sau in toate cazurile in care asigurarile nu despagubesc. De asemenea, aceste protectii nu se aplica nici in situatia in care clientul nu respecta vreuna din obligatiile contractuale. Protectiile de la punctele b, c si d nu se aplica nici in cazul daunelor aduse interiorului autovehiculului.
Prezentul contract a fost incheiat astazi ………………. la sediul Activ Business Advisor in 2 (doua) exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
Proprietar
Activ Business Advisor
Pentru mai multe detalii, ne puteti contacta la: CONTACT
Tag: Conditii inchirieri dube
